DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Úprava vozu Pao

   
  Původně jsme tento vagonek koupili na Aukru pod rameno jeřábu EDK-350 do nehodového vlaku , tento záměr jsme postupem času opustili a rozhodli se pro malou úpravu . U kolegy Houmra jsme se nechali inspirovat a pustili se do práce . Nejdříve jsme se samozřejmě koukli vagonu na zub a celý ho rozebrali , což byla otázka chvilky , naštěstí lepené spoje moc nedržely jen původní plastová podlaha odolávala , nakonec ale neodolala a za použití násilí povolila.
  
 
  Novou podlahu vagonu jsme se rozhodli udělat z dýhy , kterou jsme nařezali nožíkem na jednotlivá prkna o šířce cca 2mm , řezali jsme jak to šlo bez měření jen tak od oka .
  
   
 
Potom jsme prkna trochu dobrousili , hlavně aby se trochu srovnaly hrany a nebyly pak mezi prkny velké mezery a postupně prkno po prkně jsme je začali lepit Herkulesem místo původní podlahy .
  
   

 Po zaschnutí lepidla přišla na řadu pilka , tou jsme seřízli pudlahu do potřebného rozměru.
  
 
 
V dalším kroku jsme pro náš "tuning" použili kotvičky a stupačky , lepty od firmy Detail , ty jsou přilepeny vteřiňákem a naštětečkovány lihovkama od Agamy.
  
 
 
K podlaze jsou přilepeny ještě čtyři očka pro lana ke kterým přivážeme náklad , jsou taky z leptu zbytky ze stavby Rajek.
  
  
 
Tím by byla úprava vagonu hotova a teď na něj něco naložit aby to nebyla taková placka a co jiného jako náklad než cívky s kabelem když pracuju jako elektromontér ???!! Asi je každému jasné z čeho jsou cívky a kabel , pro ty kteří nepochopili cívka je ze zápalek , dvě vrstvy křížem na sebe a sbroušené na polovinu , lupenkovou pilkou vyříznuté boky a přilepené na dřevěnou kulatinu , kterou používájí truhláří na čepy a kabel je z černého drátku z telefoního kabelu SYKFY.
  
 
 
 Cívky jsme "obednili" několika trámky opět ze zápalek  , aby se nám po plošiňáku nekoulely.
  
 
 
Teď už jen naložit náklad na plošinu a pro jistotu zajistit pořádným lanem proti sesunutí nákladu , u modelu stačí samozřejmě přilepit ale ve skutečnosti musí být cívky opravdu dobře zajištěny , pokud je na nich měděný kabel mohou vážit klidně i nad 8 tun. Modelová lana jsou samozřejmě z nití a kousku šedivé izolace telefoního kablíku , vše zafixováno vteřiňákem.
  
  
 
A takhle to vypadá vše v celku a na kolejích , musíme pro takovéhle focení udělat nějakou "fotokolej"
aby to trochu vypadalo .