Autobus ŠD11
Autobus ŠD11
Tomuto se nedalo odolat , hned co jse na strankách www.MojeTT.cz viděl "Šdéčko" musel jsem ji objednat ,velice rychle byla na stole a stejně tak rychle jsem začal ohýbat , pájet , brousit .......
Stavba určitě není jednoduchá , skoro všude jsou kulaté " hrany " což je dost náročné při sestavování , skoro se dá říci , že je to pěkná klempířina v malém provedení. Celá stavba je velice pěkně , podrobně a několikrát popsána na výše uvedených stránkách , tekže popisovat ji znovu asi nemá cenu , takže jen několik foto , a popis jen tam kde budu posupovat jinak než je v návodu.
Podvozej jsem zvolil s natočenýmy koly a začal sestavovat kola , v této první verzi stavebnice jsou ještě plechová
Podvozek je kompletní a tak hurá na kabinu , na tu klempířinu .
BBez ohýbačky si nedokážu představit tu práci se střechou , která je prohnutá , ale autor ji ohýbá kleštičkama
Zadní čelo je na svém místě , trochu jsem se obával aby se při pájení nedostal cín kam nechci a nezalil někeré detaily , ale podařilo se , dokonce bych řekl , že je lepší dát cínu trochu víc a pak dobrousit než pak složitě a zdlouhavě tmelit , pokud si vzpomínám já nic netmelil.
Při pájení lemů blatníků mě pomohly miniaturní kolíčky ( jako už několikrát , používám je velmi často ) sehnal jsem je u své drahé polovičky v prodejně květin kde pracuje , mají dokonce několik velikostí , jen jsem si je trochu upravil seříznutím špiček jak je patrné z obrázku .
Tímto je sestaveno a teď čeká lakovna .
Lak není díky obtiskům náročný , celá kabina bílá nebo krémová podle verze nebo předlohy .
Obtisky se lepí na celá čela a celé boky a jde to celkem rychle a hlavně dobře .
No kastle je hotová a teď je na ředě sklenář , boky jdou v pohodě zasklít folíí , čela autor zasklívá " Clearfixem" , ale ten se mě moc nelíbí a tak jsem chvíli experimentoval , až jsem se dobral k postupu ohýbání folie za tepla . Z kousku tvrdého dřeva jsem metodou omyl pokus udělal jakési kopyto podle kterého jsem folii tvaroval , aby se do folie při tvarování neotislovala struktura dřeva , polepil jsem kopyto hlinikovou sanolepící páskou ( tu jsem kdysy sehnal od kamarádu co dělají izolaci vzduchotechnických potrubí ) Na formu jsem malířskou páskou uchytil proužek folie a celé jsem to asi na 20 vteřin ponořil do horké vody ( asi 80-90 stupňů Celsia )
Takhle nějak vypadá polotovar předního i zadního skla , který jsem postupně sestřihával , až byl akorát , pak už jsem ho nalepil a je zaskleno . Bohužel došla baterie ve foťáku , takže nemám fotky výsledku , ale určitě je dodám.